بازاریابی و فروش کار از خانه

۵ ابزار اینستاگرام که باید از آن ها در کسب و کار استفاده کرد

نوشته‌ی مهرگان

امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام چیزی بیش از یک محیط برای پست کردن عکس و ویدیو است . بازاریابان هوشمند در تلاش اند تا توسط نرم افزارهای جانبی به گفتگو با دنبال‌کنندگان و تعامل با مردم به واسطه هشتگ‌ها بپردازند .

روزانه ۶۰ میلیون عکس و ۱٫۶ میلیون لایک به این شبکه مجازی اضافه می شود که پیش‌بینی می شود این مقدار در آینده بیشتر و بیشتر شود که این امر فضای این شبکه مجازی را به محیط بکر تری برای بازاریابی اینترنتی تبدیل می کند . این تعداد زیاد از پست و این تعداد کاربر فعال باعث به وجود آمدن نرم افزار هایی شده است که می توان توسط آن ها این فضا را هر چه بهتر مدیریت نمود . بنابر این اگر قصد دارید از این بستر به بهترین نحو استفاده کنید و برند و سایت خود را محبوب تر نمایید ، برای استفاده از این نرم افزار ها قدم بر دارید .

در ادامه این مقاله قصد داریم پنج نرم افزار پرکاربردی را معرفی کنیم که همچون ابزاری ارزشمند در کنار نرم افزار اصلی شبکه اجتماعی اینستاگرام شما را در بهبود کسب و کارتان یاری می کنند پس با کاموا همراه باشید .

۱ – جمع آوری و تقویت تصاویر اینستاگرام به کمک Yotpo

این نرم افزار فوق العاده کمک بسیاری در بهبود تعامل شما با این شبکه اجتماعی می‌کند . بدون شک مهم نیست که از چه محتوای جذاب و ارزشمندی در شبکه اجتماعی مربوط به برند خود استفاده کرده باشید ، در هر حال مصرف کنندگان به سختی به شما اعتماد می کنند . این در حالی است که در صورتی که مصرف کننده های دیگر از برند شما تعریف و تمجید نمایند ، این اعتماد به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند . نرم افزار Yotpo به شما این امکان را می دهد تا به مشتریان ثابت کنید که مردم از محصولات و خدمات شما راضی هستند٬ که این بهترین وضعیت برای جلب اعتماد مشتریان است.

به عنوان مدیر یک کسب و کار یا یک بازاریاب اینترنتی می توانید از این ابزار ارزشمند استفاده کنید تا به صورت خودکار از پست های مربوط به برند خود مطلع شوید و با کسب اجازه از فردی که پست را منتشر کرده است ، آن را در سایت خود قرار دهید تا به سایر مشتریان این اطمینان داده شود که افراد حقیقی نیز از محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند و از آن راضی هستند .

شاید برایتان جالب باشد:  روش های شناسایی، جذب و نگه داری مشتری

۲ – مدیریت و صرفه جویی در زمان با Buffer

همانطور که در گذشته از این ابزار ارزشمند در شبکه های اجتماعی چون فیسبوک ، توئیتر ، پینترست و … استفاده می شد ، حال می توان در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز از آن استفاده نمود . البته در اینستاگرام همواره این مشکل وجود دارد که یک نرم افزار خارجی نمی تواند پست را منتشر کند. اما بافر این امکان را به شما می دهد تا پست های مورد نظر خود رو از قبل آماده و در این سیستم قرار دهید تا در نهایت آن را زمان بندی کنید . هنگامی که زمان ارسال آن پس فرا برسد بافر می تواند اعلان هایی را برای موبابل شما ارسال کند تا تایید نهایی ارسال پست را بدهید.

۳ – با BestBuddies می توانید از افرادی که بیشتر پست های شما را لایک می کنند مطلع شوید

آیا تا به حال برایتان این سوال پیش اومده که چه کسایی بیشتر پست های شما را در اینستاگرام لایک می کنند و یا این که بهترین طرفدار صفحه شما چه کسی است ؟

این سیستم خارق العاده می تواند ۱۰ دنبال کننده برتر صفحه شما را از لحاظ تعداد لایک مشخص کند که علاوه بر معرفی نام کاربری آن ها در اینستاگرام ، تعداد پستی را که از صفحه شما لایک کرده اند را مشخص می کند . گرچه این اطلاعات کم است اما بدون شک اطلاعات ارزشمندی است زیرا می توانید به اکانت هر یک از آن ها سر بزنید و از شخصیت هر یک از آن ها مطلع شوید . برای مثال ممکن است از ۱۰ کاربر برتر ۹ نفر از آن ها زن باشند ، به همین دلیل می توان گفت که محصولات و خدمات شما برای بانوان جذاب تر بوده و بنابراین می توانید بر اساس همین اطلاعات کمپین هایی را نیز تشکیل دهید .

۴ – جستجو و آنالیز اعضای صفحه شما با SocialRank

این سیستم٬ ابزاری ارزشمند برای آنالیز کسب‌وکارتان است که در ادامه قصد داریم با آن بیشتر آشنا شویم . در اولین قدم SocialRank تلاش می کند تا لیستی بر اساس حروف الفبا از ارزشمندترین کاربران یا همان اعضای صفحه شبکه اجتماعی به شما بدهد٬ یعنی افرادی که بیشتر از بقیه با صفحه شما در تعامل بوده اند . سپس می توانید به واسطه هشتگ و کلمات کلیدی به جستجو در میان آن ها بپردازید . همچنین در صورت نیاز می‌توانید آن ها را بر اساس موقعیت جغرافیایی آن ها فیلتر کنید .

شاید برایتان جالب باشد:  ۳ نکته مهم که به برنامه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند

۵ – آنالیز فضا اینستاگرام با Minter.io

نرم افزار Minter.io توانسته به واسطه یک رابط تمیز و یک پارچه اطلاعات و آنالیز های ارزشمندی را از فضای اینستاگرام به کاربران عرضه کند . با یک ردیابی ساده در این نرم افزار می توان از رشد کاربران و نیز دسته بندی آن ها بر اساس جنسیت و توضیع جغرافیایی مطلع شد . همچنین این ابزار می توان بین کاربرانی که به تازگی شما را دنبال می کنند و یا به تازگی دست از دنبال کردن صفحه شما بر داشته اند تمایز قائل شود . از دیگر کاربرد های این ابزار قدرتمند می توان به آنالیز تعداد لایک کاربران برای پست ها در زمان های مختلف و اندازه گیری تاثیر هشتگ ها نیز اشاره نمود .نکته مثبت در ساختار این نرم افزار این است تمامی اطلاعات بدون تاخیر و در زمان نمایش داده می شوند و در صورت نیاز به آرشیو کردن آن ها می توانید خروجی PDF از آن دریافت کنید .

تمامی ابزار های معرفی شده در متن بالا فوق العاده ارزشمند و کاربری هستند و استفاده از همه ی آن ها در کنار هم می توانند کمک بسیاری در مدیریت کسب و کار شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام بدهند٬ پس بدون درنگ به سراغ هر کدام از آن ها بروید و از آن ها استفاده کنید تا بتوانید فرایند بازاریابی اینترنتی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید . همچنین برای آشنایی بیشتر با ترفند های نوین کسب و کار ، بازاریابی اینترنتی و تعامل با شبکه های اجتماعی به منظور بهبود کسب و کار خود می توانید به سایر مقالات وبلاگ فروشگاه ساز و سایت ساز کاموا مراجعه کنید.

اگر به دنبال استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی کسب‌وکارتان هستید، کاموا با ارائه‌ی بسته‌ی فروشگاه‌یار در تلاش است که بازاریابی و تبلیغات اینترنتی را هم برای شما صاحبان کسب‌وکارهای نوپا راحت‌تر کند.

بسته‌ی فروشگاه‌یار

درباره نویسنده

مهرگان

مدیر موفقیت مشتریان در کاموا

نظر شما چیه؟