بازاریابی و فروش

۵ کلیشه بازاریابی اینترنتی که باید از آن ها دوری کنیم

نوشته‌ی مهرگان

بازاریابی یکی از مهم ترین ارکان فروش است که تمامی کسب‌وکارها چه کوچک و چه بزرگ از آن استفاده می‌کنند . امروزه با وجود اینترنت بحث فروش اینترنتی نیز بسیار رونق گرفته و حال وقت آن است که صاحبان کسب و کار اینترنتی به بازاریابی در فضای مجازی یا همان بازاریابی اینترنتی روی بیاورند. با استفاده از این مدل بازاریابی ، بازدید از فروشگاه اینترنتی شما افزایش می یابد و در نتیجه می توان گفت فروش شما نیز افزایش پیدا می کند . اما برخلاف روش های پیشنهادی برای این کار ، کلیشه هایی نیز وجود دارد که برای دستیابی به نتیجه بهتر باید از آن ها دوری کنیم . در ادامه قصد داریم به ۵ کلیشه در بازاریابی اینترنتی اشاره کنیم که نه‌تنها باعث افزایش بازدید از فروشگاه اینترنتی شما نمی‌شود بلکه ممکن است تاثیر منفی بر فروش شما نیز ایجاد کند.

استفاده از کارت ویزیت

بسیاری از صاحبان کسب و کار اینترنتی ، همچنان برای کسب و کار خود کارت ویزیت چاپ می کنند و همچنین برخی از آن ها با قرار دادن QR کد بر روی کارت ، اقدام به ارائه کوپن های تخفیف می کنند . اما باید این را در نظر بگیریم که وظیفه اصلی این کارت ها ارائه اطلاعات تماس به مشتریان جدید است و استفاده از آن ها به عنوان کوپن تخفیف و یا پیوندی بین مشتری و فروشگاه اینترنتی شما کار اشتباهی است . امروزه توصیه می شود ، ارائه کد های تخفیف فقط از طریق شبکه های اجتماعی صورت گیرد که شما می توانید با این ترفند ، آمار بازدید و نیز اعضای شبکه اجتماعی خود را نیز افزایش دهید .

استفاده از سایت های تبلیغاتی برای بازاریابی اینترنتی

سایت های تبلیغاتی مخصوص افرادی است که قصد فروش یک یا چند محصول را داشته و برای فروش آن ها علاقه ای به تاسیس یک سایت فروشگاهی ندارند . برای همین محصول و خدمات خود را در چنین سایت هایی تبلیغ می کنند و هر زمان که نیاز باشد ، آن را می بندند . در کشور ما نیز از این سایت ها استفاده می شود اما به دلیل سو استفاده برخی کاربران ، ارزش آن ها به شدت کاهش یافته و استفاده از آن می تواند اعتبار برند شما را کاهش بدهد . فرض کنید دیجی کالا یا بامیلو که از فروشگاه های اینترنتی مشهور ایران می باشند ، برخی از محصولات خود را در چنین سایت هایی تبلیغ نمایند .

شاید برایتان جالب باشد:  برنامه هایی برای ادیت عکس در فروشگاه اینترنتی

همچنین با استفاده از این سایت های تبلیغاتی ، بازدید شما کاهش پیدا کرده و بازدید بین سایت اصلی شما و سایت های تبلیغاتی تقسیم می شود ، بنابر این توصیه می شود تا از این سایت ها در فرایند بازاریابی اینترنتی استفاده نکنید.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

همانطور که در مقاله ۱۴ تصور غلط در مورد سئو نیز گفته شد ، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی علاوه بر مشکلاتی که برای مخاطب شما به وجود می آورد ، می تواند موجب کاهش رتبه سایت شما شود . امروزه موتور های جستجو ، بسیار هوشمندتر از سابق شده اند و تا حدودی می توانند این تکنیک را شناسایی و در نتیجه سایت شما را جریمه کنند . بنابر این از کلمات کلیدی ، به جا و متناسب با متن استفاده نمایید .

استفاده از ستاره و کاربر های تقلبی

بدون شک تعداد کاربران شبکه اجتماعی یک کسب و کار و یا امتیاز یک برند در سایت های امتیاز دهی ، می تواند نشانگر اعتبار و کیفیت باشد اما بسیاری در این راه تلاش می کنند تا با استفاده از نظرات و امتیازات تقلبی ، استفاده از اعضای تقلبی در شبکه های اجتماعی ، اعتبار خود را افزایش دهند که این کار نتنها باعث افزایش اعتبار نمی شود ، بلکه در صورت آشکار شدن ، موجب رسوایی زیادی می شود . همچنین این آمار های غلط می تواند فیدبک های اشتباهی را به خود صاحبان کسب و کار بدهد .

استفاده از چندین سایت 

امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از کسب‌وکار های کوچک، به جای یک سایت از چند سایت متفاوت استفاده می‌کنند تا علاوه بر کسب نتایج بهتر در موتور های جستجو ، درصد بیشتری از بازار را به خود احتصاص دهند اما متاسفانه این روش ، کارا نبوده و می تواند موجب کند شدن رشد کسب و کار شما شود . بدون شک زمان و هزینه خرج شده برای راه اندازی این سایت ها ، اگر بر روی یک سایت گذاشته شود ، علاوه بر کسب نتایج بهتر در موتور های جستجو موجب صرفه جویی در وقت و نیروی انسانی نیز می شود . برای همین توصیه می شود تا از یک سایت برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود استفاده نمایید .

شاید برایتان جالب باشد:  انتخاب عکس های مناسب برای وبسایت و فروشگاه

موارد اشاره شده در متن بالا، کلیشه های بازاریابی اینترنتی بوده و شاید یک زمان تاثیرات قابل توجهی در افزایش بازدید و فروش یک فروشگاه اینترنتی داشت اما امروزه به دلیل استفاده بیش از حد از و یا پیشرفت تکنولوژی ، دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند و استفاده از آن ها حتی می تواند موجب کاهش رتبه یک سایت در موتور های جستجو شود. بنابر این با کنار گذاشتن آن ها و استفاده از تکنیک های روز بازاریابی اینترنتی ، می توانیم بازدید از سایت و در نتیجه میزان فروش خود را افزایش دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فروش و بازاریابی اینترنتی می توانید به وبلاگ فروشگاه ساز و سایت ساز کاموا مراجعه نمایید .

درباره نویسنده

مهرگان

مدیر موفقیت مشتریان در کاموا

۲ دیدگاه

نظر شما چیه؟