بازاریابی و فروش

۸ استراتژی بازاریابی در کمپین های یلدا که کمتر شناخته شده اند

نوشته‌ی شانلی ملکی

در بحبوحه شیوع یک بحران جهانی در سال‌های گذشته، بسیاری از فروشگاه های فیزیکی نیز کاملاً منطقی تصمیم گرفتند یلدا را به صورت آنلاین برگزار کنند. بنابراین اکنون تعداد رقبای فروشگاه ساز های آنلاین نیز بیشتر خواهد شد.

بر همین اساس شما نیاز به داشتن یک استراتژی مشخص برای برگزاری کمپین های یلدای خود دارید.

از سوی دیگر مزیت این اتفاق آن است که بازدید فروشگاه های آنلاین در یلدا و به نسبت آن درآمد بالقوه زیادی برای کسب و کار های آنلاین به همراه خواهد داشت.

برای ادامه این مسیر ما چند پیشنهاد برای شما داریم:

  • لیست ایمیل یلدای خود را ایجاد کنید.
  • Popup های مناسبتی برای یلدا روی صفحه فروشگاه خود قرار دهید.
  • به زمانبندی کمپین های یلدا دقت کنید.
  • کمپین فروش خود را به یادماندنی کنید.
  • از ویژگی سورپرایز استفاده کنید.
  • مزایای بیشتری را برای کاربران خود در نظر بگیرید.
  • خط موضوع ایمیل های ارسالی خود را متفاوت کنید.
  • کمپین بعدی خود را معرفی کنید.

۱٫ لیست ایمیل یلدای خود را ایجاد کنید:

ما مطمئن هستم که شما از اثربخشی ایمیل مارکتینگ در ایجاد فروش یلدا اطلاع دارید. اما برای اینکه ایمیل مارکتینگ شما مثمر ثمر باشد، می بایست لیست مشترکین خود را داشته باشید و با اطلاع رسانی میان کاربرانتان آنان را تشویق به ثبت آدرس ایمیل هایشان کنید.

این کار را می توانید بسته به بودجه خود با ثبت تخفیف اضافی، ارسال رایگان یا هدیه انجام دهید.

 

۲٫ Popup های مناسبتی برای یلدا روی صفحه فروشگاه خود قرار دهید:

شما اگر بخواهید بهترین پیشنهادات خود را در یلدا به بازدیدکنندگان فروشگاه خود اطلاع دهید ، می توانید از یک Popup استفاده کنید. توجه داشته باشید که این Popup ها اهمیت بالایی دارند و برای طراحی آن ها می بایست از قبل برنامه ریزی کنید.

شما به کمک این Popup ها می توانید پیام های هدفمندی را برای کاربران تان ارسال کنید و آنان را تشویق به بازدید از فروشگاه کنید.

 

۳٫ به زمانبندی کمپین های یلدا دقت کنید:

هزاران فروشگاه آنلاین در یلدا برای جلب توجه کاربران با یکدیگر رقابت می کنند، بنابراین شما می بایست هوشمندانه عمل کنید. 

شاید برایتان جالب باشد:  راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی: راهنمای گام‌‌به‌گام

بهتر است امسال سعی کنید زمانبندی خود را برای انجام کارها تغییر دهید تا پیام های شما در بین سایر رقبا نادیده گرفته نشود.

اما اینکه این پیام ها چقدر باید زود یا دیر ارسال شود بستگی به شما و ماهیت کسب و کارتان دارد.

 

۴٫ کمپین فروش خود را به یادماندنی کنید:

فروشگاه آنلاین شما ممکن است بهترین معاملات و سریعترین تحویل محصول را داشته باشد، اما در میان رقبا شما تنها شرکتی نیستید که این ادعا را مطرح می کنید.

در حالی که هر یک از تبلیغات را برای جلب توجه کاربران انجام می دهید باید به این نکته دقت داشته باشید که در یلدا این رقابت بشدت افزایش می یابد و می بایست ویژگی های فروشگاه خود را در این تبلیغات برجسته کنید تا بتوانید توجه کاربران را جلب کنید.

در این زمان کاربران معمولا سردرگم هستند و برای خرید محصولات در کمپین های یلدا نیاز به گشتن میان فروشگاه های زیادی دارند، اگر شما بتوانید توجه کاربران را به ویژگی هایتان جلب کنید می توانید مشتریان زیادی را نسبت به رقبای خود به دست آورید.

 

۵٫ از ویژگی سورپرایز استفاده کنید:

همه ما می دانیم که سورپرایز ها هیجان انگیز هستند، اما در صورت استفاده صحیح نیز می توانند یک ابزار قدرتمند بازاریابی باشند.

در کمپین ها یلدا توجه داشته باشید که با ارائه تخفیف های متنوع می توانید کاربرانتان را شگفت زده کنید و از این طریق دفعات خرید آن ها را افزایش دهید. برای اطلاع رسانی این مسئله شما می توانید از ارسال ایمیل استفاده کنید و تخفیف های جدید را برای کاربرانتان ارسال کنید.

برای مثال می توانید با ارسال ایمیل و خط موضوع “یک تخفیف شگفت انگیز دیگر برای شما” کاربرانتان را مجدد ترغیب به خرید کنید.

 

۶٫ مزایای بیشتری را به کاربران ارائه دهید:

شاید فکر کنید یلدا فقط تخفیف است. تا حدی حق با شماست! مصرف کنندگان در این مناسبت انتظار تخفیف را از شما دارند، اما این همه ماجرا نیست. یلدا زمان خوبی برای فراتر رفتن از تخفیف ها و ارائه مزایای بیشتر مانند حمل و نقل رایگان، بازپرداخت یا پاداش به مشتریان است.

شاید برایتان جالب باشد:  (ماموریت) mission و (چشم انداز) vision چیست؟

شما می توانید به کمک این مناسبت ها مشتریان وفادار خود را افزایش دهید تا در آینده فروش چشمگیری داشته باشید.

 

۷٫ خط موضوع ایمیل های ارسالی خود را برجسته و متفاوت کنید:

کمپین های مناسبتی مانند یلدا جنگ تخفیف نیست، جنگ توجه است.

شما اگر می خواهید در این نبرد پیروز شوید، اولین هدف باید توجه به صندوق ورودی ایمیل مشترکین شما باشد.

از طرفی دیگر می دانید که نوشتن خط موضوع ایمیل شما چه اهمیتی برای جذب کاربران دارد و به دلیل شلوغی این کمپین ها، کسب و کاری موفق خواهد بود که بتواند توجه کاربران بیشتری را به محتوا و محصولات خود جذب کند. شما این جلب توجه را می توانید به کمک کنجکاوی و یا غافلگیری کاربرانتان به دست آورید.

 

۸٫ کمپین بعدی خود را معرفی کنید:

با توجه به تبلیغاتی که در یلدا انجام می دهید، توجه کاربران به سمت شما جلب خواهد شد و شما می توانید علاوه بر یلدا از این توجه استفاده کنید و برنامه و محصولات آینده خود را به کاربرانتان معرفی کنید تا آنها پیگیر فروشگاه و محصولات شما در آینده نیز باشند.
در واقع این کمپین های مناسبتی دلیل خوبی برای برقراری ارتباط طولانی مدت با کاربران است.

 

نتیجه گیری

شما خواه به دنبال ایده های خلاقانه در کمپین یلدا باشید و یا به دنبال زوایای جدیدی برای بهبود تبلیغات خود باشید ، امیدوارم که امسال بتوانید بسیار موفق عمل کنید. زیرا شرایط موجود در سال جاری می تواند برای شما مزیت های رقابتی گوناگونی را به همراه داشته باشد.

در طول کمپین اطمینان حاصل کنید که با بازاریابی یلدای خود فوریت و کمبودهایی را در کاربران ایجاد می کنید که می توانند آن ها را به کمک شما و محصولاتتان برطرف کنند.
اما توجه داشته باشید که به اعتماد کاربرانتان لطمه ای وارد نشود.

 

نظرات و روش های خود را در کمپین یلدا با ما به اشتراک بگذارید.

درباره نویسنده

شانلی ملکی

نظر شما چیه؟