بازاریابی و فروش رابط و تجربه کاربری

برنامه هایی برای ادیت عکس در فروشگاه اینترنتی

نوشته‌ی شانلی ملکی

اهمیت تصاویر در فروش اینترنتی

امروزه تصاویر به عنوان یکی از ملزومات و پایه و اساس فروشگاه های اینترنتی تبدیل شده اند.

می دانید که وجود یک عکس خوب و حرفه ای در فروش محصولات شما به چه میزان می تواند تاثیر گذار باشد.

در واقع عکس خوب فروشگاه شما و محصولات و کالا هایتان را ارزشمند می کند و به همین منظور بهینه سازی ابعاد و حجم این تصاویر از جمله موارد پر اهمیت برای فروشگاه اینترنتی محسوب می شود.

عکسی که شما داخل فروشگاه خود قرار می ‌دهید باید جذابیت زیادی داشته باشد. یک تصویر جذاب می‌تواند مشتری را به خرید محصول شما ترغیب و تشویق کند.

بعضی از فروشگاه‌ های اینترنتی عکس محصولات و کالاهایشان را از اینترنت پیدا می‌کنند و همان عکس را در سایت یا پیج اینستاگرام قرار می ‌دهند، نتیجه این کار اغلب به تفاوت موجود بین تصویر کالا و خود کالا منجر شده و نارضایتی مشتریان را به دنبال خواهد داشت.

اما به خاطر داشته باشید وقتی خودتان از محصول عکس بگیرید، نوعی حس اعتماد در مشتری ایجاد می‌شود.

اکنون که کالا و محصولات خود را در فروشگاه های اینترنتی به فروش می رسانید، توصیه می کنیم با رعایت کردن نکاتی که در این متن گفته شده، عکاس محصولات تان را یک پله حرفه ای تر کنید.

در این متن یاد می گیرید که چگونه عکس مورد نیاز فروشگاه تان را تهیه کنید.

 

هنگام عکس برداری از محصولات باید به چند مورد توجه ویژه ای داشته باشید  :

 

  • گرفتن عکس با شرایط نوری نسبتا مناسب
  • ادیت کردن عکس و حذف پس زمینه
  • لوگو یا واتر مارک خودتان را روی عکس ها اضافه کنید 

 

در ادامه ‌این متن درباره مورد ادیت تصاویر، توضیحات کاملی ارائه خواهیم داد و چند نمونه از نرم افزارهای کاربردی در این زمینه را معرفی خواهیم کرد.

فروشگاه های اینترنتی فروش محصولات، نه تنها در ایران، بلکه در کل جهان یک سری استاندارد های متداولی دارند که می بایست رعایت شود. با رعایت این نکات، می‌توانید عکس هایی تهیه کنید که قابل انتشار هستند و به فروش محصولات تان در فروشگاه های اینترنتی کمک می کنند.

     بعد از گرفتن عکس از محصولات، مرحله ادیت عکس آغاز می شود . کار ادیت عکس کالا و محصولات در دو مرحله انجام میشود :

  • تصحیح نور و رنگ 
  • حذف یا سفید کردن پس زمینه 

که تمامی این موارد در نرم افزارهای ذکر شده در این متن قابل اجرا خواهند بود.

  

اپلیکیشن های ادیت عکس چه کار می‌کنند؟

 در بسیاری موارد افراد به دلایل مختلف نیازمند به بهره مندی از یک افکت تصویری خاص و یا دیگر ابزارهای ویرایش تصویر می باشند، زیبا سازی عکس، برش تصویر، بالا و یا پایین بردن نور تصویر و یا ایجاد افکت تصویری و از این قبیل موارد .

شاید برایتان جالب باشد:  چگونه تعداد لایک های پیج فیسبوک خود را افزایش دهیم

نرم افزار های ادیت عکس، نرم ‌افزارهایی طراحی شده برای انجام تمامی این کار ها و ادیت عکس های متفاوت هستند. با پیشرفت دوربین تلفن‌های هوشمند، عکاسی با موبایل و ویرایش در سطح بالاتری قرار گرفته است.

در این متن تعدادی از این نرم افزارها نام برده شده است که هر یک از آن ها دارای مزیت و ویژگی های خاص خود می باشند که در ادامه می توانید خصوصیات هر یک از آن ها را مطالعه نمایید.

۱. برنامه ویرایش عکس PicsArt Photo Studio

این برنامه ویرایش عکس رایگان دارای مجموعه‌ ای قدرتمند از ابزارها و فیلترهای ویرایش، تعداد زیادی کنترل ‌های سفارشی خلاق، قابلیت کولاژ قوی و طیف گسترده ‌ای از گزینه‌ های بایگانی عکس است. ویژگی‌های قابل توجه برنامه ویرایش عکس PicsArt Photo Studio شامل موارد زیر است:

  • ابزارهایی برای جدا کردن تصویر از زمینه، برش عکس و کشیدن عکس برای تغییر اندازه آن؛
  • تهیه و به‌اشتراک‌گذاری برچسب‌های سفارشی؛
  • مجموعه عظیمی از استیکرها، فونت‌ها و موارد دیگر.

 

 

۲٫ برنامه  Snapseed

این اپلیکیشن دارای ابزارهای کلاسیک همچون برش زدن، صاف کردن، قابگیری، اضافه کردن متن، شکلک‌ها و غیره است.

همچنین دقت تصویر بدون نقطه نقطه شدن ظاهر عکس را میسر می‌کند. پس عملکرد جالبی دارد.

این اپلیکیشن دارای قابلیت ماسک کردن است که به شما امکان ویرایش عمق پس زمینه را می‌دهد. عکاسان هم غالباً از این قابلیت برای تار کردن پس زمینه و پیش زمینه در حین تمرکز روی سوژه استفاده می‌کنند.

ابزار (( تنظیم انتخابی (Selective Adjust) ))هم وجود دارد که به شما امکان انتخاب نقاط خاصی از عکستان را می‌دهد تا میزان اشباع، کنتراست و روشنی آن را تغییر دهید.

این ویرایشگر عکس، سوابق ویرایشگری را هم برایتان ثبت می‌کند تا به آن ها دسترسی پیدا کنید.

 

 

 

۳. برنامه ویرایشگر  Adobe Photoshop Express

برنامه “Adobe Photoshop Express ” یک ویرایشگر عکس اندروید عالی، با یک رابط کاربری ساده و مینیمالیستی است که برای ویرایش سریع، آسان و قدرتمند در دستگاه‌ های اندرویدی استفاده می‌شود.

در این برنامه از ویژگی‌های اساسی و مهمی مانند برش عکس(crop)، تغییر جهت عکس، چرخش (rotate)، حذف قرمزی چشم ها و ایجاد افکت Flip استفاده شده است. (افکت Flip عکس همان قرینه کردن یک تصویر است بصورتی که چپ و راست آن تغییر می‌کند و یک حالت همانند نگاه کردن به تصویر از طریق آینه بوجود می‌آید) شما با استفاده از این برنامه می‌توانید بخشی از عکس را استخراج کنید، از ویژگی‌های محبوب و دوست داشتنی فوتوشاپ آن بهره ببرید، و در این راستا از انواع لایه‌ها، ابزار‌های مختلف، تنظیمات نور و رنگ و روشنایی و … استفاده نمایید.

شاید برایتان جالب باشد:  مزایای ربات تلگرام فروشگاه ساز کاموا

در هنگام کار با این نرم افزار کیفیت تصاویر افت نخواهد کرد و شما می توانید عکس‌ها را با رزولوشن بالا تا ۱۲ مگا پیکسل ذخیره کنید.

 

 

 

۴.  برنامه  VSCO

این نرم‌افزار برای استفاده‌های ساده و ابتدایی مانند افزودن فیلتر‌های خاص مناسب می‌باشد.از لحاظ قابلیت‌های ارائه‌ شده در این اپلیکیشن، می‌توان آن را با اینستاگرام مقایسه کرد.

VSCO ابزارهای ادیت عکس را در کنار به اشتراک‌ گذاری تصاویر ادیت‌شده در شبکه اجتماعی VSCO به کاربر ارائه می‌دهد.

در نظر داشته باشید که این نرم‌افزار برای افزودن فیلترهای متنوع روی تصاویر ساخته شده است و در این کار هم بسیار ایده‌ آل است. فیلتر‌های اعمال شده با این اپلیکیشن روی تصاویر، بسیار طبیعی جلوه می‌دهند و تشخیص غیر طبیعی بودن آن‌ها، تقریبا غیر ممکن است.

در کنار فیلتر‌های جذاب، ابزار‌های ادیت تصویر نیز در این اپلیکیشن تعبیه شده است. VSCO در بین سایر اپلیکیشن های ادیت عکس ، کارایی ایده‌آلی دارد و برای استفاده توصیه می‌شود.

 

 

۵. برنامه Lightroom CC

Adobe Lightroom CC یکی از بهترین برنامه های تلفن همراه برای ویرایش تصاویر است و نه تنها رایگان است، بلکه به Lightroom رایانه رومیزی شما نیز وصل می شود. 

تقریباً می توانید همه امکانات موجود در نسخه دسک تاپ را در اختیار داشته باشید. نوردهی، تعادل رنگ سفید و تنظیمات دقیق به راحتی قابل یافتن و تغییر است.

 

 

سخن آخر

درست است، بسیاری از این برنامه ها دارای ویژگی های مشابه هستند اما همه آن ها کمی متفاوت عمل می کنند و همه آن ها رایگان برای دانلود هستند.

بنابراین بهترین گزینه ی رو به روی شما این است که چند مورد را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مفید است.

هرکدام از این برنامه ها در عین یکی بودن دارای ویژگی ها و امکانات خاص خود نیز هستند که ان هارا از بقیه متمایز می کند.

استفاده از هر کدام از ان ها به خودی خود میتواند کمک شایانی به بهتر کردن کیفیت عکس ها و فیلم های شما و در نهایت بالابردن کیفیت فروشگاه اینترنتی شما و فروش محصولات شما کند.

ممنون که وقت خود را برای خواندن مطلب ما گذاشتید . امیدواریم این متن برای شما مفید واقع شده باشد.

درباره نویسنده

شانلی ملکی

نظر شما چیه؟