بازاریابی و فروش

۶ اصل برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی

نوشته‌ی امیرسینا

بدون شک بازاریابی همانطور که در سیستم های فروش غیر اینترنتی کلیدی برای افزایش مشتری و فروش است در فروشگاه های اینترنتی نیز باید مورد استفاده قرار بگیرد . در مورد بازاریابی اینترنتی مقالات بسیاری در سطح وب وجود دارد اما در این مقاله قصد داریم به ۶ اصل بنیادی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی به شما معرفی کنیم پس در ادامه با کاموا همراه باشید .

امروزه با توجه به رشد روز افزون شبکه جهانی اینترنت ، راه اندازی یک کسب و کار به ویژه اینترنتی بسیار ساده تر شده است . داشتن یک آدرس اینترنتی ، محصولات خوب و درگاه های بانکی ایمن می تواند کسب و کار شما را در زمینه فروش اینترنتی بهبود دهد . اما این موارد ، اصولی اساسی و عمومی در راه اندازی کسب و کار های فروش اینترنتی بوده و تقریبا همه از آن مطلع هستند و به راحتی می توانند آن ها را فراهم نمایند .

به همین دلیل دنیای فروش اینترنتی به محیطی پر تکاپو و مملو از رقابت تبدیل شده و برای همین هر برند یا فروشگاه اینترنتی موفق تلاش می کند تا روز به روز از رقیب های خود جلو بزند اما چه راهکاری هایی برای این کار وجود دارد ؟

۱ – از یک سیستم فروش اینترنتی مناسب استفاده کنید

منظور از سیستم فروش اینترنتی ، سایت و سرویسی است که مشتریان برای خرید وارد آن می شوند که انتخاب یک سایت فروشگاهی مناسب در اولویت قرار دارد زیرا اگر مشتری نتواند با آن خوب ارتباط برقرار کند ، ممکن است از خرید منصرف شود .

برای این کار می توانید یک سرویس فروشگاهی جدید طراحی نمایید که مستلزم هزینه و وقت بالایی می شود اما برای کسب و کار شما سفارشی سازی شده است اما اگر کسب و کار شما هنوز کوچک است می توانید از سیستم های فروشگاه ساز استفاده کنید که ما به شما سیستم فروشگاه ساز کاموا رو معرفی می کنیم تا بتوانید به راحتی و با وقت و هزینه کم آن فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نمایید .

همچنین برای آماده سازی پوسته های فروشگاه ، طریقه ارائه محصول و طراحی می توانید از فروشگاه های اینترنتی موفق الهام بگیرید اما سعی کنید که آن را مطابق محصولات و برند خود طراحی نمایید . از معروف ترین فروشگاه های اینترنتی می توان به آمازون و دیجی کالا اشاره نمود .

۲ – برند سازی

برند شما موجب اعتماد مشتریان و به نوعی شهرت شما می باشد و باید تمام تلاش خود را در این راه حفاظت از آن بگذارید . شما باید برند خود را معرفی و ارزش ها و هدف های آن را به اطلاع مشتریان برسانید . همچنین از لوگو و علائم و یک شعار خاص در برند خود استفاده کنید تا هر چه بیشتر خاص شوید و زمانی که مشتری آن را رویت می کند به سرعت آن را شناسایی نماید .

شاید برایتان جالب باشد:  کاموا در کرونا به کمک شما آمده است!

۳ – عکاسی از اجناس فروشگاه

در تمامی فروشگاه های اینترنتی ، مشتریان خرید خود را بر اساس یک تصویر از کالای مورد نظر انجام می دهند بنابر این تصویر قرار داده شده از اجناس برای مشتری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و صاحب یک فروشگاه اینترنتی باید زمان زیادی را برای این کار در نظر بگیرد .

نکات زیر می توند کمک بسیاری در تهیه یک عکس مناسب به شما بکند :
– از نور های طبیعی استفاده کنید
– از اجناس دکوری که در کنار محصول قرار دارد دوری کنید
– سعی کنید از زمینه سفید برای عکاسی استفاده کنید
– بیش از یک عکس برای محصول قرار دهید

موارد فوق از اهمیت بالایی در فرایند تهیه عکس مناسب از محصول برخوردارند و با رعایت آن ها به هدف خود نزدیک تر می شوید . همچنین شرکت آمازون که یکی از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی در سطح جهان است ، راهنمایی هایی را در زمینه تهیه عکس از اجناس یک فروشگاه اینترنتی ارائه داده که برای مطالعه آن می توانید به مقاله راهنمایی های آمازون برای تهیه عکس محصولات فروشگاه اینترنتی از همین سایت مراجعه نمایید .

۴ – نقش خدمات مشتریان در بازاریابی اینترنتی

خدمات مشتریان از اهمیت بالایی در افرایش سطح فروش یک فروشگاه اینترنتی برخوردار است . برای هر مشتری مهم است که بتواند با پشتیبانی فروشگاه تماس برقرار کند و از آن ها در مورد ویژگی های محصول ، شرایط ارسال و حالت های استثنا سوال کند . سعی کنید از اطلاع رسانی های مناسبی برای مشتریان استفاده کنید . همچنین سطح دسترسی آن ها را به سرویس ارسال کالا نزدیکتر کنید تا بتوانند از فرایند ارسال و دریافت کالای خود مطلع شوند .

۵ – نام محصولات و مشخصات آن

نام و توضیحات مناسب برای یک محصول می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی موتورهای جستجو ایجاد کند. موتور جستجو می تواند در داخل سایت شما باشد تا مشتری با جستجوی محصول خود به راحتی به آن دسترسی پیدا کند و یا اینکه ممکن است مشتری از طریق موتور های جستجویی مانند گوگل به جستجو در مورد محصول خود بپردازند که در این حالت نیز در نتایج جستجو بالاتر از رقبا نمایش داده می شوید . همچنین برخی از فروشگاه ها نام کامل محصولات را در آدرس صفحه خود ( URL ) قرار می دهند تا موتور های جستجو بهتر آن ها را یافت نمایند .

شاید برایتان جالب باشد:  (ماموریت) mission و (چشم انداز) vision چیست؟

در قسمت توضیحات نیز سعی کنید از توضیحات توصیفی استفاده کنید تا مشتری اطلاعات کاملی از کالای مورد نظر دریافت کند . برای مثال به جای واژه کاناپه ماشین از واژه کامل کاناپه ماشین کودک استفاده کنید یا برای مثال جایگزین گیتار استراتوکستر فندر از واژه گیتار الکتریک استراتوکستر فرندر استفاده کنید . این کار علاوه بر افزایش درک مشتری از یک محصول موجب بهینه سازی موتور های جستجو نیز می شود .

علاوه بر همه این ها توضیحات باید کامل و شامل تمام پارامتر های مهم مانند رنگ ، وزن ، ابعاد و … باشد . همچنین ذکر تفاوت در محصولات مشابه نیز می تواند به مشتری کمک بزرگی کند .

۶ – استفاده از شبکه های مجازی با هدف بازاریابی اینترنتی

استفاده از شبکه های مجازی می تواند سه ویژگی بسیار بزرگ برای هر برند به ارمغان آورد . اول اینکه فرایند برند سازی به بهترین حالت ممکن صورت می گیرد . هر فروشگاه اینترنتی می تواند با راه اندازی یک صفحه در شبکه های مجازی معروف ، برند خود را بیشتر معرفی نماید . دومین ویژگی ارتباط و خدمات بهتر به مشتریان است که در قسمت های قبلی نیز به لزوم برخورداری از یک پشتبانی مشتریان قوی اشاره شد .

در شبکه های اجتماعی ، مشتریان می توانند با برخی از خدمات و محصولات شما بیشتر آشنا شوند و نیز برخی از سوالات خود را در چنین محیطی مطرح و پاسخ آن را دریافت کنند . همچنین نحوه تعامل شما با مشتریان نیز می تواند بیانگر شخصیت برند شما باشد . به عنوان آخرین ویژگی نیز می توان به آشنایی با سایر برند ها اشاره کرد که می توانند با برند شما همکاری های خوبی را داشته باشند .

بدون شک شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام در ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است و برند ها و فروشگاه های اینترنتی بسیاری از آن استفاده می کنند . برای همین مدیران اینستاگرام تصمیم گرفتند تا سرویس های مناسبی برای بازاریابی اینترنتی کسب‌و‌کار های ارائه دهند که شما می توانید برای آشنایی بیشتر با آن ها به مقاله ابزار های جدید کسب و کار در اینستاگرام از همین سایت مراجعه نمایید .

نکات اشاره شده در این مقاله از اصول مهم بازاریابی اینترنتی بوده و بدون شک بازاریابی مناسب کلید دستیابی به فروش بالا در هر فروشگاه اینترنتی است و با رعایت آن ها می توانید وضعیت فروشگاه اینترنتی خود را بهبود دهید . لازم به ذکر است روش های بسیاری برای رونق بخشیدن به کسب و کار های اینترنتی وجود دارد که می توانید با مراجعه به وبلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز کاموا به آن ها دسترسی پیدا کنید.

درباره نویسنده

امیرسینا

امیرسینا هستم٬ مدیر بخش بازاریابی کاموا. علاقه زیادی به کتاب چه مربوط به حوزه‌ی کاری و چه غیر مرتبط دارم. برای تمرکز در زمان کار هم فقط باید هدست تو گوشم باشه اگر نه خیلی سریع حواسم پرت میشه. بلاگ‌نویسی یکی از علایق قدیمی من هست و زمانی که دارم پست مینویسم انگار دارم بخشی از خودمو منتقل میکنم برای همین پست ها و مفید بودنشون برام خیلی مهمه.

یک دیدگاه

  • سلام
    من دانشجوی بازاریابی دانشگاه تهران هستم
    از مطلبتون برای تمرین یکی از کلاس هام استفاده کردم.دستتون درد نکنه .نمره کامل گرفتم

نظر شما چیه؟