نوشتن متن‌ جذاب و گیرا هیچگاه آسان نبوده است. به قول یک نویسنده آلمانی: “نویسنده کسی است که نوشتن برای او سخت‌تر از بقیه افراد است.“ زمانی که هدف اصلی شما از نوشتن، بازاریابی محصول شرکتتان است، با چالش‌های بیشتری مواجه خواهید شد چراکه با استفاده از همین روش قرار است گوی رقابت را از دیگران بگیرید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با ۵ نکته برای سروسامان دادن با بازاریابی محتوا آشنا شوید.

7 دلیل برای ساخت محتوای با کیفیت

۷ دلیل برای ساخت محتوای با کیفیت

 

واقعیت این است که هیچ روش یا فرمولی وجود ندارد که موفقیت شما را ضمانت کند، اما خوشبختانه رعایت کردن یک سری نکات می‌تواند کمک بسزایی در جذب مخاطب داشته باشد. بنابراین دفعه بعد که شرکتتان به دنبال تولید محتوا بود، حتما ۵ نکته زیر را در نظر بگیرید.

مخاطب

تولید محتوایی که بتواند مشتری را درگیر کند و او را به سمت شما بکشد، بستگی به میزان شناخت صحیح شما از وی دارد. آیا چالش‌های مخاطبانتان را آنقدری می‌شناسید که بتوانید راهکار مناسب ارائه دهید؟ آیا نقش آن‌ها را در خانواده، محل کار و جامعه به خوبی درک کرده‌اید که بدانید از چه راه‌هایی باید به آن‌ها دست پیدا کنید؟ هیچ نکته خاصی درمورد آن‌ها که قابل توجه باشد وجود دارد؟

اگر نمی‌توانید سوال‌های اساسی بالا را پاسخ دهید، احتمالا نمی‌توانید محتوایی اثر گذاری تولید کنید. اگر متن شما نتواند مشتری‌های احتمالی شما را برانگیزد، قطعا مرحله پرداخت شکل نخواهد گرفت. بازاریابی محتوایی موفق بر اساس کیفیت شناخت مشتریان و قدرت برنامه ریزی برای نهایت استفاده از این شناخت است.

اعتبار

بهترین محتوا را کسی تولید می‌کند که بتواند از گفته‌هایش دفاع کند. درمورد چیزهایی بنویسید که به آن علاقه‌مند هستید و می‌توانید با اعتماد و ارزش بالا درمورد آن صحبت کنید. اگر مهارت لازم در موضوعی را ندارید،‌ از یک کارشناس کمک بگیرید تا درمورد آن موضوع بنویسد و از خودتان چیزی درنیارید.

رفتار و برخورد

از قدیم گفته‌اند مهم نیست چه می‌گویید، مهم این است چگونه می‌گویید! آیا از کلمات قلمبه سلمبه(فنی) یا جملات تکراری و کلیشه‌ای که ممکن است خواننده متوجه نشود استفاده می‌کنید؟ اگر پاسختان مثبت است، وقت آن رسیده است که نگران لحن برند خود باشید و محتوای متناسب با آن تولید کنید.

مردم دوست دارند تا با افراد دیگر در ارتباط باشند پس مطمئن شوید که برند شما هم هویت دارد و به راحتی توسط مشتریان قابل شناسایی است. این کار یکی از مهمترین قدم‌ها در تولید محتوای مناسب است. در حالت ایده‌آل انتظار می‌رود لحن برند شما به ‌قدری منحصر به‌ فرد و شناخته شده باشد که‌ به‌راحتی قابل شناسایی باشد و حتی اگر لوگوی شما حذف شود، مشتریان از روی لحن، شما را در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی بشناسند.

کاربرد

محتوای خود را با ایجاد سوال شروع کنید ولی حتما مطمئن شوید راهکارهای مناسبی برای این سوالات ارائه دهید. محتوای موثر گام‌های مورد نیاز بعدی را برای خواننده معلوم می‌کند. شما در حال نوشتن متن بازاریابی هستید نه رمان، بنابراین خواننده را از هرگونه سردرگمی دور نگه دارید.

زمانی که به استراتژی محتوای خود فکر میکنید٬ باید به دنبال روش‌ها و تکنیک‌هایی باشید که محتوا بتواند کاربران و مشتریان بالقوه را در مسیر تبدیل شدن به مشتریان ثابت کمک کند. کار بعدی که کاربران باید انجام دهند چیست؟ هرکدام از این کارها آنها را تبدیل میکند به مشتریان بالقوه و در نهایت مشتریان ثابت٬ پس برای هر قدم و تبدیل شدن در بازاریابی محتوای خود برنامه داشته باشید.

شاید برایتان جالب باشد:  چگونه توضیحات خوب برای محصولات فروشگاه اینترنتی بنویسیم؟

تجزیه و تحلیل

اگر تا الان معیارهایی برای رصد کردن وضعیت کارهایتان در نظر نگرفته‌اید، هرچه سریعتر این کار را انجام دهید. اگر شما نتوانید اندازه گیری کنید قطعا نمی‌توانید منبع مشکلات را شناسایی کنید و طبیعتاً نمی‌توانید اصلاحات داشته باشید. نوشتن محتوا نیز از این قاعده مستثنا نیست. نویسنده خوب باید عملکرد و کارایی نوشته‌هایش را در توسط معیارهایی مانند تعداد به اشتراک گذاری و یا پیشنهاد شدن به دوستان بسنجد.

دفعه بعدی که خواستید یک محتوای بازاریابی تولید کنید، نکات بالا را حتما درنظر بگیرید تا علاوه براینکه کار خودتان راحت‌تر شود، بلکه محتوای قوی‌تر ارائه کنید.