بازاریابی و فروش

با چند ترفند ترافیک سایت جدیدتان را به سرعت افزایش دهید!

نوشته‌ی فاطمه عربگری

وقتی بحث جذب ترافیک‌ ماندگار و طولانی مدت از طریق استراتژی‌های مختلف بازاریابی پیش می‌آید، بازاریابی محتوا و SEO اصولا بیشترین پتانسیل را دارند و بیشترین بازگشت سرمایه را برایتان به ارمغان می‌آورند. اما بزرگ‌ترین مشکلی که در رابطه با این دو استراتژی‌ وجود دارد این است که زمان بسیار زیادی طول می‌کشد که کاملا پا بگیرند و بازگشت سرمایه مثبت از طریق آنها شروع شود. ساختن زیر ساخت‌های SEO زمان زیادی طول می‌کشد در‌حالی که وقتی شما یک سایت را به تازگی راه‌اندازی می‌کنید، اولین چیزی که نیاز دارید جذب سریع ترافیک است.

با همه‌ی این‌ها باید چه کارهایی انجام دهید که در زمانی کوتاه ترافیک بالایی بگیرید؟

راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارند. در این مقاله چند راه‌کار که در جذب ترافیک کاملا سریع هستند و بازدهی بالایی دارند را می‌خوانید.

۱- وبلاگ‌نویسی مهمان

نوشتن پست مهمان کاربرد‌های مختلفی دارد که در این پست در وبلاگ تسکولو به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم. اما برای کسانی که به دنبال جذب سریع ترافیک هستند دو نکته کاربردی و با ارزش وجود دارد.

اول اینکه نوشتن پست مهمان شما را به جامعه‌ای متصل می‌کند که مخاطب‌هایش از قبل تثبیت شده‌اند. اما توجه داشته باشید که هر چقدر منتشر‌کننده پست شما و جامعه مخاطب‌هایش بزرگتر باشند و بیشتر دیده شوند، پست شما سخت‌تر به چشم می‌آید، پس باید محتوایی غنی و قدرتمند ارائه کنید و با وبلاگ‌های کوچک‌تر شروع کنید.

نکته با ارزش دوم امکان گرفتن ترافیک مستقیم است. تا زمانی که محتوای شما با ارزش و قدرتمند است تعداد زیادی کاربر به سمت سایت شما می‌آیند. به علاوه نوشتن پست مهمان به عنوان یک مزیت ماندگار و طولانی مدت در هر دو زمینه بازاریابی محتوا و SEO تاثیرگذار است و به همین دلیل در طولانی مدت از سایر کانال‌ها بازدهی بیشتری دارد.

۲- جذب مخاطب در رسانه‌های اجتماعی

میزان جذب مخاطب در رسانه‌های اجتماعی خیلی قابل پیش‌بینی نیست، اما اگر این کار را به درستی انجام دهید راهی تاثیرگذار و سریع برای سنجش میزان کاربرها و در نتیجه ترافیک سایتتان است.

دلیل اصلی‌‌اش این است که در ر سانه‌های اجتماعی می‌توانید با کاربرها به صورت عمومی و مستقیم ارتباط برقرار کنید، همچنین محتوای مفید و کاربردی تولید کنید و جذب مخاطب به صورت طبیعی را آغاز کنید. می‌توانید از تبلیغات به شکل‌های مختلف استفاده کنید و ترافیک را به صورت مستقیم به سایت خود منتقل کنید، ولی مهم‌ترین مزیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برقراری ارتباط  نزدیک و مستقیم با مردم است.

شاید برایتان جالب باشد:  ای نماد چیست و چرا باید آن را دریافت کنیم ؟

۳- استفاده از قدرت و نفوذ اشخاص تاثیرگذار 

اشخاص تاثیرگذار هم دقیقا مانند بلاگرهای معروف کمک می‌کنند که به طیف وسیع‌تری از مخاطب‌ها دست ‌پیدا کنید، با این تفاوت که در استفاده از اشخاص تاثیر‌گذاربه جای اینکه میزبان مشتری‌هایتان در سایت دیگری باشید، با آن فرد ارتباط برقرار می‌کنید و از این طریق ترافیک را مستقیما به سایت خود می‌آورید. بعد از پیدا کردن اشخاص تاثیرگذار در صنعت و زمینه کاری‌تان، نیاز دارید که شکل روابطتان با آنها را بسازید، که می‌تواند شامل به اشتراک گذاشتن کارهای آنها، پرسیدن سوال‌های مرتبط و در نهایت نشان دادن علاقه مستقیم به کارها و زمینه فعالیتشان است. بعد از این مرحله ممکن است آنها خودشان شخصا محتوای شما را با اشتراک بگذارند یا شما برای مصاحبه از آنها وقت بگیرید که به صورت مشترک دیده شوید.

فقط توجه داشته باشد که برای وقت آن‌ها ارزش قائل شوید و به صورت مستقیم درخواست تبلیغات رایگان نکنید. اگر این کارها را به درستی انجام دهید و موفق شوید خیلی سریع هزاران مخاطب جذب می‌کنید.

۴- تبلیغات پولی

تبلیغات پولی برای جذب سریع ترافیک اهمیت زیادی دارند اما در بین سایر روش‌هایی که معرفی کردیم کمتر بازدهی دارند. اما چرا؟ تبلیغات پولی ترافیک نسبتا زیادی را به سایتی که تازه راه‌اندازی کرده‌اید می‌آورند اما این ترافیک پتانسیل ماندگاری کمی دارد. چون شما به صورت پیش پرداخت مبلغی را بابت گرفتن ترافیک تضمینی از طریق یک تبلیغ می‌پردازید که ممکن است با ارزش هم باشد، اما به محض اینکه ازهزینه کردن صرف نظر کنید، آن تبلیغ نیز متوقف می‌شود و ترافیک حاصل از آن هم از بین می‌رود.

تبلیغات پولی را با روش‌هایی مثل استفاده از قدرت اشخاص تاثیرگذار که روابط جدیدی را شکل می‌دهند یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که باعث می‌شود کاربرها تقریبا برای همیشه کنارتان بمانند، مقایسه کنید. این نوع تبلیغات یک استراتژی خوب، سریع و در عین حال سودآور است اما پتانسیل رشد و جذب ترافیکی دائمی که استراتژی‌های اورگانیک برایتان به ارمغان می‌آورند را ندارند.

شاید برایتان جالب باشد:  تحول نقش کارشناسان شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۷

برخی از آژانس‌های تبلیغات آنلاین مثل ای‌نتورک، کلیک‌یاب، ادنگاه، یکتانت، عدد و … می‌توانند در این زمینه کمک بزرگی به دیده شدن کسب‌و‌کارتان کنند.

۵- برگزاری مسابقه و تشویق کاربرها

برگزاری مسابقات از این لحاظ که از قبل سرمایه‌گذاری می‌کنید و برای جوایز هزینه‌ می‌پردازید شبیه به تبلیغات پولی هستند. بعد از آن باید از کاربرها بخواهید که با انجام عملی به شرکت‌کنندگان مسابقه بپیوندند. کارهایی مثل لایک کردن پست‌ها، به اشتراک گذاشتن مطالب و محتواهای مختلف، معرفی شما به سایرین و غیره.

مسابقات به این دلیل قدرتمند هستند که به صورت خود به خود منتشر می‌شوند و افراد هم علاقه دارند که اینطور موقعیت‌ها را به اشتراک بگذارند. بنابراین برگزاری مسابقات راهی بسیار مناسب است برای اینکه با سرعت و به صورت گسترده دیده شوید. همچنین ممکن است این روش مزایای ماندگار و بلند مدت هم برایتان داشته باشد و کاربرهایی که از طریق مسابقه با شما و با کسب‌و‌کارتان آشنا شده‌اند، در نهایت به دنبال‌کننده‌های دائمی شما تبدیل شوند.

مسئله‌ای که اهمیت دارد این است که مسابقه و رقابتی درست و مناسب برگزار کنید. مسابقه‌ای که واقعی، با ارزش و برای جامعه هدف کسب‌و‌کارتان جذاب باشد.

به یاد داشته باشید ترافیک سریع الزاما ترافیک خوبی نیست و همیشه به این معنی نیست که از طریق این نوع ترافیک حتما بازگشت سرمایه خوبی هم خواهید داشت. همچنین وقتی بحث بازگشت سرمایه ماندگار و طولانی مدت به میان می‌آید، تقریبا همیشه SEO و بازاریابی محتوا، به شرط اینکه به درستی انجام شوند، بر تبلیغات پولی غلبه می‌کنند.

با همه این‌ها شما همیشه به میانبرهایی برای رسیدن به برخی اهداف مشخص احتیاج دارید، اما سعی کنید تعادل مناسبی بین روش‌های سریع و کوتاه مدت با استراتژی‌های طولانی مدت و ماندگار برقرار کنید تا از مزایای هر دو بهره‌مند شوید.

راه‌اندازی وبسایت

درباره نویسنده

فاطمه عربگری

۳ دیدگاه

نظر شما چیه؟