بازاریابی و فروش

۱۴ تصور غلط در مورد سئو

نوشته‌ی مهرگان

موتور های جستجو نقش بسیار مهمی را در معرفی وب سایت به بازدید کنندگان انجام می دهند بطوری که می توان گفت بخش بزرگی از ورودی های یک سایت از سوی موتور های جستجو ارسال می شود اما در شبکه جهانی اینترنت میلیون ها سایت ثبت شده است که از این بین موتور های جستجو ، سایت های مرتبط و با ارزش را در نتیجه جستجوی شما نمایش می دهند که به طور معمول ملاک با ارزش بودن یک سایت برای یک موتور جستجو ، رعایت هر چه بیشتر استاندارد های ارائه شده از سوی خودش می باشد و هر سایتی که استاندارد ها را رعایت کند ، در نتایج جستجو بالاتر از بقیه سایت ها نمایش داده می شود .

برای همین مبحثی به نام Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتور های جستجو وجود دارد که منظور از آن رعایت هر چه بیشتر استاندارد های ارائه شده از سوی موتور های جستجو می باشد . به این فرایند بهینه سازی ، به اختصار SEO یا در فارسی سئو گفته می شود .

سئو می تواند نتایج حاصل از جستجوی مرتبط با سایت شما را در موتور های جستجوی معروفی مانند گوگل و بینگ افزایش دهد و بدون شک اگر این سایت مانند یک فروشگاه اینترنتی مرتبط با کسب و کار شما باشد ، فروش شما نیز افزایش پیدا می کند . اما در سال های اخیر تصورات غلطی در مورد سئو سایت به وجود آمده که در ادامه این مقاله قصد داریم به ۱۴ تصور غلط در مورد سئو اشاره کنیم که می تواند کمک بسیاری در افزایش بازدید سایت شما کند ، پس در ادامه با کاموا همراه باشید

۱۴ تصور غلط در مورد سئو :

 

۱ – ثبت سایت در موتور های جستجو

ثبت یک سایت در موتور های جستجو می تواند تاثیرات نسبتا خوبی در سئو داشته باشد اما سایت های بسیاری وجود دارند که علارقم اینکه در موتور های جستجو ثبت نشده اند از سئو بسیار خوبی برخوردارند . اما مهم تر این است که ابتدا سایت خود را به طور کامل آماده کنید و سپس آن را به موتور های جستجو معرفی کنید .

۲ – متاتگ اهمیت زیادی برای گوگل دارد

گوگل در سال های اخیر تلاش بسیاری کرده تا کاربرانش مطلع شوند که دیگر متا تگ برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار نبوده و در نتایج جستجو تاثیری ندارد اما همچنان عده ای فکر می کنند استفاده از متاتگ می توند موجب تقویت بیشر سئو سایت آن ها شود .

۳ – لینک، لینک، لینک

لینک به سایت شما می تواند تاثیر خوبی بر سئو سایت شما داشته باشد اما کیفیت لینک نسبت به تعداد لینک از اهمیت بسیار بالایی برخوردارد است . برای مثال یک لینک از سایتی با رتبه خوب جهانی و مرتبط با موضوع کاری شما بسیار بهتر از دریافت ۱۰۰ ها لینک از سایت های بی اعتبار و غیر مرتبط است . بنابر این از ساخت وبلاگ برای لینک دهی به سایت خود و نیز خرید لینک های بی کیفیت برای سایت خود پرهیز کنید .

شاید برایتان جالب باشد:  چند استراتژِی کاربردی برای فروش بهتر شما در شب یلدا

۴ – استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

کلمات کلیدی می توانند تاثیر بسیاری را بر سئو سایت شما داشته باشند اما استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی علاوه بر اینکه مخاطب شما را آزار می دهد ، موجب کاهش رتبه سایت شما نیز می شود که بهترین رویکرد برای استفاده از کلمات کلیدی ، استفاده به جا و متناسب با متن است .

۵ – شبکه‌های اجتماعی سئو سایت را گارانتی می کنند

بدون شک شبکه های اجتماعی دارای تاثیراتی بر روی سئو سایت نیز می باشند اما به تنهایی نمی توانند تضمین افزایش رتبه سایت را بدهند اما یک شبکه اجتماعی می تواند تعداد بازدید سایت شما را افزایش دهد .

۶ – لینک و کلمات

یکی از مهم ترین مسائل در ساخت لینک ، استفاده از کلمه مناسب برای آن است به این صورت که اگر قرار است به وبلاگ کاموا لینک دهیم از کلمه وبلاگ کاموا برای لینک استفاده کنیم و از کلماتی چون اینجا ، لینک و … برای آن استفاده نکنیم .

۷ – یک بار برای همیشه

افراد بسیاری معتقد هستند که فرایند سئو یک بار برای همیشه بوده و با انجام آن در یک سایت ، دیگر نیازی به استفاده از آن نمی باشد اما این فکر کاملا اشتباه بوده و نیاز است تا سایت در بازه های زمانی مختلف از لحاظ سئو ارزیابی و کار هایی برای تقویت سئو صورت گیرد . همچنین تمامی محتوا اضافه شده به سایت می بایست از قوانین سئو بهره مند گردند .

۸ – سئو سایت نیازمند یک متخصص است

بدون شک در زمان راه اندازی یک سایت نیاز به یک متخصص سئو برای انجام سئو فنی وجود دارد اما بعد از آن ، هر کسی می تواند آن را رعایت کند . برای این کار فقط کافی است در گوگل ، عبارت آموزش سئو جستجو شود که در این صورت مقالات بسیاری در زمینه تقویت سئو یافت می شود . همچنین در وبلاگ فروشگاه ساز و سایت ساز کاموا نیز آموزش هایی وجود دارد که می تواند شما را در زمینه سئو کمک کند .

۹ – الان زمان خوبی برای شروع نیست

هر زمان که فکرش را بکنید ، می توانید فرایند سئو را شروع و سایت خود را در نتایج جستجو بالا بیاورید . سئو همیشه مربوط به مسائل فنی نبوده و حتی اگر سایت شما از لحاظ فنی سئو خوبی نداشته باشد ، می تواند در نتایج جستجو حتی در صفحه اول نمایش داده شود .

شاید برایتان جالب باشد:  ۴ استراتژی اصلی برای قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی

۱۰ – من وقت زیادی برای سئو ندارم

سئو مسئله بسیار مهمی است که اتفاقا باید وقت زیادی را به آن تخصیص داد . زیرا با سئو بازدید کننده سایت شما افزایش می یابد و در نتیجه می توان گفت فروش شما نیز افزایش پیدا می کند . پس حتی اگر خودتان وقتی برای آن ندارید از یک کارشناس سئو برای این کار استفاده کنید .

۱۱ – کسب و کار های نوپا نیازی به سئو ندارند

اتفاقا کسب و کار های نوپا به سئو نیاز دارند زیرا کسب و کار ها و برند های معتبر ، به طور طبیعی بازدید کننده بالایی دارند و نیازی به شناخته شدن در فضای وب ندارند . اما بر عکس کسب و کار های نوپا می توانند با سئو ، آمار بازید خود را بالا ببرند .

۱۲ – استفاده از دامنه با نام مرتبط با کار شما

بدون شک اگر شما قصد راه اندازی یک فروشگاه کفش در اینترنت را دارید نیازی به استفاده از نام shoeshop در دامین شما وجود ندارد . امروزه موتور های جستجو کمتر به این مسئله اهمیت می دهند . پس بهتر است نام دامنه کوتاه و مرتبط با نام برند یا کار شما باشد . همچنین از نامی استفاده کنید که یادآوری آن زیاد سخت نباشد .

۱۳ – استفاده از سرویس AdWords گوگل در سئو تاثیر دارد

این سیستم یک ابزار برای معرفی بهتر سایت شما در نتایج جستجو است اما هرگز این تضمین وجود ندارد که استفاده از این سرویس موجب افزایش رتبه شما شود . برای همین فقط در صورت نیاز از این تکنیک تبلیغاتی استفاده کنید نه برای سئو.

۱۴ – مکان مناسب برای کلمات کلیدی

پیشنهاد می شود تا در صورت نیاز از کلمه کلیدی در تیتر صفحه ها ، توضیحات متا و یا حتی در URL استفاده نمایید و در غیر این صورت از آن ها در مکان های یاد شده استفاده نکنید . برای مثال لزومی ندارد تا در URL صفحه تماس با ما سایت از از یک کلمه کلیدی مشخص استفاده کنید .

موارد اشاره شده در متن بالا ، برخی از تصورات اشتباه مدیران سایت در مورد بحث سئو می باشد که با مطالعه آن ها می توانید علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت ، سئو سایت خود را نیز تقویت نمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سئو و بازاریابی اینترنتی ، می‌توانید به وبلاگ فروشگاه ساز و سایت ساز کاموا مراجعه کنید.

درباره نویسنده

مهرگان

مدیر موفقیت مشتریان در کاموا

۵ دیدگاه

  • با سلام ، در رابطه با گزینه شماره ۱۲ میخواستم تجربه خودمو بگم ، نام دامنه تاثیر خیلی زیادی در سئو داره .

    • سلام آقای علیزاده
      با تشکر از وقتی که برای مطالعه مقاله فوق گذاشتید . احتمالا تجربه شما مربوط به سال های گذشته بوده . در آن زمان پارامتر های زیادی در امر سئو سایت تاثیر گذار بود اما امروزه گوگل تمامی سیاست های خودشو در ضمینه سئو تغییر داده و بیشتر از همه محتوا و لینک های برگشتی به صفحه را مورد ارزیابی قرار می دهد . همچنین هر صفحه از سایت دارای یک Rank مشخص می باشد و با توجه به آن در نتایج جستجو اولویت بندی می شود . بنابر این ممکن است یک صفحه از سایت دارای Rank پایین و صفحه ای دیگر از همان سایت دارای Rank بیشتر باید و در این میان نام سایت و سایر مسائل ذکر شده از اهمیت کمتری برخوردار اند و به صورت غیر مستقیم در سئو تاثیر گذار هستند .

نظر شما چیه؟